Bra dag!

Tjo! Idag har det rullat på fint för Patrik och mig.
Jag kom iväg halvdåligt i starten men åkte tajt i startsvängen och kunde gå ut i skogen som 3:a. Människan som låg tvåa hade nog inte koll på vad regelboken säger om förare som ligger bakom och åker fortare... Kom inte om på hela varvet. Men vi var inte så långt bakom den forne endurostjärnan Jocke Fredriksson som ledde vid varvning. Vid förarbyte ska man skjuta hojjen genom en fålla och flytta över transpondern till nästa bike, Jag och Patrik skena fullständigt och "körde om" båda framförvarande lagen så Patrik drog iväg i ledning!
Sen har dagen rullat på utan några stora missöden vi körde jämt och säkert och kunde vinna Elitklassen ganska komfortabelt till slut. Jag tycker att jag körde bra idag och maskin gick kanon!

Blir te att träna hårt i veckan och till helgen blir det race i Götene (kinnekulle), Stadionenduro. Blir som bra, hörs vidare! / EC

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0